Ansøgning om tilskud til generel befordring i skoleåret 2023/2024

Det generelle befordringstilskud pr. skole fastsættes udfra den, af Fordelingssekretariatet beregnede, kilometerafstand blandt de pr. 5. september tilskudsberettigede elever samt den årlige befordringsbevilling fra staten.

Alle elever med 5 km og op til 15,0 km imellem skole og folkeregisteradresse indgår i beregningen af kilometerafstanden:

5 km – bundgrænse – 0 km tæller med

9,5 km  – 5 km bundgrænse – 4,5 km tæller med

15,0 km – 15 km topgrænse, der fragår 5 km bundgrænse – 10 km tæller med

25,0 km – justeres ned til 15 km topgrænse og der fragår 5 km bundgrænse – 10 km tæller med

Ansøgningsfrist

Ansøgning om befordringstilskud er 5. oktober 2023, der kan søges igen til næste skoleår. Tilskuddet vil blive fordelt blandt ansøgerne i februar/marts hvert år.

I skal anvende skolens ansøgningsskema:  Ansøgning om befordringstilskud

Tilskud til befordring af syge/ invalide elever

Alle tilskudsberettigede elever fra 0. – 10. kl. kan søge tilskud til befordring mellem skole og hjem (folkeregisteradresse) på grund af sygdom.

Der søges tilskud ved at indsende ansøgning, samtykkeerklæring og lægeerklæring. Skolen vil modtage en godkendelse. Når elevens behov for sygebefordring ophører, skal bilag på kørslen indsendes og skolen vil få refunderet udgiften ifm. kørslen.

Kom forbi på kontoret, og vi hjælper jer med at få det praktiske på plads.

Ansøgning om tilskud til befordring i forbindelse med brobygning og praktik i skoleåret 2023/2024

Det er muligt at søge om tilskud til transport i forbindelse med befordring, når eleven er i praktik og/eller brobygning. Sidste frist for ansøgning om tilskud i dette skoleår er 1. juli 2024.

Skolen bliver tildelt en pulje penge fra Fordelingssekretariatet. Pengene fordeles løbende i forhold til ansøgningerne, og indtil puljen er opbrugt. Udfyld derfor ansøgningen og aflever den på kontoret hurtigst muligt efter brobygning/praktik.

I skal anvende dette ansøgningsskema: Ansøgning om befordringstilskud praktik og brobygning 2023 2024